Do roku 2008 byla autobusová doprava v Hradci Králové roztříštěna na dvě místa, což bylo velmi nepraktické. Dopravní podnik města si uvědomoval, že situace se musí co nejdříve změnit, a je potřeba veškerou autobusovou dopravu centralizovat. Nabízela se volná plocha mezi nákladovým nádražím ČD a ulicí Nádražní.
Terminál hromadné dopravy tvoří jeden architektonický celek. Díky němu město nejen vyřešilo dlouhodobý problém s autobusovou dopravou, ale zároveň získalo velmi originální, moderní stavbu. Areál nádraží se skládá ze dvou odbavovacích hal, nástupišť a zastřešených stání. Rozděluje se na dvě zóny. Zóna A slouží pro autobusy a trolejbusy MHD a pro linky regionální dopravy. V zóně B se odbavují meziměstské, dálkové a mezinárodní linky.
Součástí celého projektu je také úprava Riegrova náměstí a navazujících komunikací. Díky novému řešení se mohou lidé bezpečněji pohybovat po náměstí - automobilová doprava je tu značně omezená a k dispozici mají i úrovňový přechod přes zapuštěnou vozovku. Před vlakové nádraží jsme pak umístili vizuálně výrazně odlišenou zastávku MHD.